The Wall Street Journal Europe Statement Of Response To The Guardian

London – October 12, 2011 – The Guardian’s inflammatory characterization of WSJE’s former ELP circulation program is replete with untruths and malign interpretations. Andrew Langhoff resigned because of a perceived breach of editorial integrity, not because of circulation programs, whose copies were certified by the ABC UK. The Guardian mischaracterizes a former employee as a “whistleblower.” In fact, that employee was first investigated by the company because of concerns around his business dealings.

WSJE circulation programs were fully disclosed and certified. The practice of sponsored distribution to business schools and universities is common in the industry and clearly identified in all WSJE publisher statements. ELP was paid for legitimate services rendered; however, the manner in which they were paid was admittedly complex but nevertheless legitimate.

As we’ve stated, while the copies associated with ELP were legitimate and appropriate, we were not comfortable with the appearance of the programs and no longer have relationships with any of the third parties directly involved in these agreements.

About The Wall Street Journal Europe

Founded in 1983, The Wall Street Journal Europe forms part of the world’s leading business publication franchise, which also includes The Wall Street Journal and The Wall Street Journal Asia with a combined global audience of 3.5 million. The Wall Street Journal Online at WSJ.com is the leading provider of business and financial news and analysis on the Web with more than one million subscribers and 32 million visitors per month worldwide. The Wall Street Journal Europe draws on the Dow Jones global network of 2,100 business and financial news staff, including more than 440 in Europe, the Middle East and Africa. Its website, europe.WSJ.com, offers relevant, reliable breaking news and analysis, opinion, market data and multimedia features tailored for a European audience.